Bericht uit het Gewisse - BuG nr. 10 - 03/02/2005 Update gegevens en percentages Update |
x-factoren % vreemdelingen per gemeente Nationaliteitsverandering 1990-2003 |
Vlaams
Belang
troeft allochten af: 9% uitgesloten van onderwijs - De x-factor werkt -
Naturalisatie |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vlaams Belang troeft Antwerpse allochtonen af. Vlaams Belang en VLOTT (www.antwerpentroef.be)
zal 9% van de Antwerpse allochtonen het recht op onderwijs ontnemen als
zij aan de macht komen – Er zijn 24% allochtonen in Antwerpen, zo
berekende het Vlaams Belang -
een zelfde % wordt door ons bekomen wanneer
het aantal niet-Europese vreemdelingen, nl. 6,7% vermenigvuldigd wordt met
de x-factor
voor niet-Europeanen, nl. 3,6 = 24 % (zie BuG
nr. 09) waarvan driekwart Belg is. Voor het Vlaams Belang en Coveliers
zullen de scholen maximaal 15% allochtonen mogen inschrijven. Wanneer elke
school dit doet (ook de gettoscholen, nl. de witte) zullen onder het
Nieuwe Stadsbeheer 9% van de Een verdere analyse van het aantal ingeschreven vreemdelingen in België
tussen 1997 en 2004 toont een
volledige analogie
tussen de gewesten. Het aantal Europese vreemdelingen stijgt met 5%,
voor de niet-Europese vreemdelingen daalt het met 25%
en voor de Marokkanen en Turken wordt het practisch gehalveerd. Zie tabel
en grafiek. Voor 2005 kan het aantal ingeschreven vreemdelingen dus
vermenigvuldigd worden met de x-factor zoals opgegeven in bijgaande
tabel: factor 2 voor vreemdelingen in het algemeen, 1,3
voor Europese vreemdelingen, 3,6 voor niet-Europese vreemdelingen, 4,2
voor Marokkanen en 4,8 voor
Turken. Deze factor is verbonden aan de aantallen en % voor het jaar
waarop hij berekend is, nl. 20%
van de nationaliteitsveranderingen tussen 1996 en 2004 gebeurden door
naturalisatie - Update
Demografie is de basis van elke sociale wetenschap, doceerde Prof. Van
Mechelen aan meer dan de helft van de afgestudeerden van de KUL in zijn
tijd. Wij hebben 6 jaar onder zijn leiding gewerkt aan het Sociologisch
Onderzoeksinstituut als wetenschappelijk medewerker. De demografie mag er
voor ons best wezen. Maar waar blijven de demografen? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||